ویژگی درب ضد سرقت باکفیت چیست؟

ویژگی درب ضد سرقت باکفیت چیست؟

در این مقاله می خواهیم به توضیح درمورد ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت بپردازیم.

ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت چیست؟

در این مقاله می خواهیم به توضیح درمورد ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت بپردازیم. اما بهتر است بدانیم که به جز ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت، یک درب ضد سرقت چیست؟ و چه عملکردی دارد؟ همان طور که از نام این درب ها پیدا است. می توانیم بگوئیم که این درب ها دارای امنیت بالایی بوده تا حدی که هیچ دزدی نمی تواند آن را باز کند و قفل های این درب ها را از کار بیندازد. یکی از اصلی ترین مواردی که این درب ها را ضد سرقت کرده است. مقاومت و استحکام آن ها می باشد. این درب ها در ظاهر چوبی هستند ولی در باطن از فلز های با دوام ساخته شده اند. در ضمن استفاده از فلز های محکم، رویه ها یا روکش هایی نیز در ساخت این درب ها به کار رفته است که می تواند مقاومت آن ها را چند برابر کند. همه ی انسان ها در هر شهر و کشوری که باشند نیاز دارند که در محیط خانه ی خود با امنیت زندگی کنند و هیچ کس وارد حریم خصوصی آن ها نشود. به همین منظور هر روزه و هر ساله تولید کنندگان درب های ضد سرقت سعی
می کنند که درب های محکم تر و با کیفیت تری تولید نمایند. اما ما می خواهیم بدانیم که ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت چیست؟
 

آشنایی با ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت:

مسلما وقتی کسی می خواهد به خرید این درب ها اقدام کند به روز ترین و با کیفیت ترین آن ها را برای خرید می پسندد. اما برای خرید با کیفیت ترین درب ضد سرقت باید با ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت کاملا آشنا باشیم تا در خرید موفق باشیم. امروزه هر کسی که می خواهد در حریم خانه ی خود طعم واقعی امنیت را بچشد به خرید درب های ضد سرقت اقدام می کند. مخصوصا در آپارتمان ها که رفت و آمد همگانی است باید حتما از این درب ها استفاده نمایند. در بازار شما می توانید انواعی از درب های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی را ببینید. اما ممکن است که در خرید هر کدام از آن ها مردد باشید به همین جهت باید با ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت آشنا باشید تا در میان این همه از انواع مختلف درب ها یکی را به عنوان بهترین انتخاب نمائید.
 

ذکر دقیق ویژگی های درب ضد سرقت:

 برای این که بدانیم ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت چیست؟ ابتدا باید بدانیم که هر درب ضد سرقت از چه اجزائی تشکیل شده است و این جزء ها باید چه ویژگی هایی را داشته باشند به همین منظور در ادامه ی این مقاله به ذکر دقیق ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت و اجزای آن پرداخته شده است.
نکته اول در رابطه با ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت: یکی از اساسی ترین قسمت های یک درب ضد سرقت چهارچوب یا اسکلت درب ها می باشد. توجه داشته باشید یک سری معیار را ما برای چهار چوب درب های ضد سرقت در نظر می گیریم و با توجه به آن ها انتخاب را انجام می دهیم. از این معیار ها می توان به ضخامت چهار چوب، جنس چهار چوب و اندازه ی چهار چوب اشاره نمود. اگر بخواهیم چهار چوب را از نظر ضخامت بررسی کنیم باید بگوئیم بهترین چهار چوب باید حدود پنج میلی متر ضخامت داشته باشد. اگر بخواهیم از نظر جنس چهار چوب، آن را بررسی کنیم بهتر است که جنس آن از فلز گوانیزه شده باشد. از نظر اندازه هم معمولا برای هر دو لنگه ی درب باید چیزی حدود دویست و ده سانتی متر باشد. هر چقدر که ضخامت درب بیشتر باشد کار را برای سارقین سخت تر می نمائیم. زیرا دیگر یک دزد نمی تواند یک میله یا لوله ی باریک را وارد درب ضد سرقت نماید و از آن به عنوان اهرم استفاده نماید.
از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت این است که درب ضد سرقت باید دارای یک محفظه جهت ورود و خروج کلید باشد این ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت است که موجب می شود آن را بسیار محکم و با مقاومت گرداند.
 

سایر ویژگی های درب ضد سرقت خوب

از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت باید بگوئیم که لولای آن بسیار مهم است یعنی می توان به راحتی گفت که لولا یکی از مهم ترین قطعات یک درب ضد سرقت می باشد. توجه داشته باشید از ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت این است که باید بسیار سنگین باشد. یعنی سنگین بودن درب ها نشانه ی با کیفیت بودن آن ها است. همین امر باعث می شود که ما ب اندازه و جنس لولا توجه نمائیم. لولا در واقع تکیه گاه و نگه دارنده ی تمام وزن درب ضد سرقت است. اگر در یک درب ضد سرقت از یک لولای ضعیف استفاده شود ممکن است که درب ضد سرقت از جا کنده شود. لذا بسیاری از تولید کنندگان لولا ها را از جنس فلزی محکم و بزرگ تهیه می کنند. اکثر لولا ها از جنس فلز استیل بوده تا علاوه بر نگه داشتن درب های ضد سرقت بتواند در برابر رطوبت نیز مقاوم باشد و دچار زنگ زدگی نشود. یک نکته ی مهم که از ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت می باشد این است که باید لولا ها به صورت ثابت به درب متصل نباشند و قابل تنظیم باشند. اگر لولا ها قابل تنظیم باشند نشانه ی این است که یک درب ضد سرق با کیفیت را انتخاب نموده اید.
 عدم سر و صدا: از ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت عدم ایجاد سر و صدا در حین باز و بسته نمودن آن است. و از همه مهم تر باید بگوئیم که اصلی ترین ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت این است که این درب ها باید با فشاری بسیار نا چیز باز و بسته شوند. تا فرد با رفت و آمد زیاد خسته نشود و برای کودکان نیز باز و بسته نمودن این درب ها راحت باشد، و دچار مشکل نشوند. با گذر زمان باید عملکرد این درب ها مانند روز اول باشد در غیر این صورت شما انتخاب درستی نداشته اید.