نکاتی درباره درب ساختمان

نکاتی درباره درب ساختمان

درب‌های یک ساختمان علاوه بر کارکردی که دارند می‌توانند به عنوان یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی هم ایفای نقش کنند. درب داخلی ساختمان از انواعی از مدل درب است که در فضای داخلی آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع چوبی، شیشه‌ای و غیره موجود هستند که بر اساس محلی که نصب می‌شوند دارای تنوع جنس متنوعی هستند. درب چوبی به چند دسته تقسیم می‌شود که یکی...

درب‌های یک ساختمان علاوه بر کارکردی که دارند می‌توانند به عنوان یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی هم ایفای نقش کنند.
درب داخلی ساختمان از انواعی از مدل درب است که در فضای داخلی آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع چوبی، شیشه‌ای و غیره موجود هستند که بر اساس محلی که نصب می‌شوند دارای تنوع جنس متنوعی هستند.
درب چوبی به چند دسته تقسیم می‌شود که یکی از آنها درب تمام چوب است که در این مدل به دلیل زیبایی چشم گیری که دارد از زمان‌های گذشته نیز طرفداران زیادی داشته است اما از طرفی بالا بودن قیمت این نوع از درب چوبی باعث شده تا مشتریان خاص خود را داشته باشد.
پی وی سی یک ماده پلاستیکی است که در ساخت انواع تانکر آب، لوله و اتصالات در ساختمان کاربرد دارد و امروزه در ساخت درب‌ها بیشترین استفاده را از آن می‌شود.
درب شیشه‌ای به محافظت زیادی به منظور جلوگیری از آسیب و ترک خوردگی نیاز دارد و به لحاظ هزینه‌ای درب شیشه‌ای در مقایسه با انواع دیگر مدل درب داخلی ساختمان سنگین‌تر بوده و هزینه ساخت بالاتری نیز دارد.
درب ضد سرقت از یک ورقه فلزی بسیار محکم برخوردار است که این ورقه مانع از نفوذ خارجی می‌شود و بر خلاف درب‌های معمولی که از یک نقطه به چهارچوب متصل می‌شوند این مدل درب از چندین نقطه به چهارچوب وصل می‌شود و همچنین درب ضد سرقت دارای عایق صوتی است.
درب ضد سرقت از چند لایه تشکیل می‌شود که لایه داخل آن از جنس فولاد بوده و با یک لایه از جنس‌های مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه وغیره روکش می‌شود.
بیشترین درب‌های موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد می‌شوند که در چند سال‌ اخیر با وارد کردن قطعات آنها شرکت‌های ایرانی هم توانسته اند این مدل درب را کیفیت خوبی بسازند.